Usługi QA dla największego programu bonusowego dla klientów w Europie
Nowy, efektywny kosztowo system lojalnościowy oparty na wykorzystaniu kart klienta Payback.
Profil klienta
Loyalty Partner Solutions GmbH, z siedzibą w Monachium, jest dostawcą najwyższej klasy rozwiązań w zakresie zarządzania relacjami z klientami i ich lojalności, koncentrującym się głównie na handlu detalicznym, transporcie i przemyśle lotniczym. Loyalty Partner Solutions (LPS) wyodrębniła się z byłej jednostki biznesowej Loyalty Partner GmbH w sierpniu 2008 roku i obecnie zatrudnia około 200 pracowników. Firma posiada bogate doświadczenie w dostarczaniu dostosowanych do potrzeb, kluczowych rozwiązań biznesowych dla głównych klientów na całym świecie, przyczyniając się w ten sposób do ich długoterminowego sukcesu i wydajności biznesowej.
Wyzwanie
Początkowa wersja Loyalty Management Suite (LMS) została opracowana przez LPS w celu umożliwienia sprzedawcom detalicznym zwiększenia przychodów, lepszego zrozumienia kupujących, budowania świadomości marki i generowania emocji wśród kupujących. Później podjęto decyzję o ulepszeniu i zmodyfikowaniu go w celu uzyskania dodatkowej elastyczności i funkcjonalności, która była potrzebna w szerszym zakresie domen biznesowych. Aby system lojalnościowy był aktualny i wygodniejszy w użyciu, firma LPS zaangażowała SaM Solutions jako partnera w zakresie rozwoju oprogramowania. System musiał umożliwiać partnerom konfigurację opcji wykupu i innych istotnych ustawień za pomocą wygodnego interfejsu online. Głównym celem projektu było przeprowadzenie dużej aktualizacji rozwiązania, aby zaoferować partnerom większą elastyczność, opcje wykupu i rzeczywistą wartość biznesową.
Rozwiązanie
SaM Solutions stworzył dla LPS zespół wykwalifikowanych programistów Java, którzy wykorzystali metodologie Agile, aby płynnie zintegrować się z istniejącym środowiskiem programistycznym, szybko reagować na zmieniające się wymagania techniczne i biznesowe oraz dostosowywać proces rozwoju do bieżących potrzeb klienta.
Niektóre z funkcji dostarczanych klientowi obejmują między innymi:
- Możliwość identyfikacji członków za pomocą CPAN;
- Możliwość korzystania z karty płatniczej PB dla banku;
- Możliwość wprowadzania i aktualizowania danych promocji;
- Możliwość wprowadzania i aktualizowania danych prezentów
- Możliwość wymiany punktów na bony
- Możliwość wymiany punktów na prezenty
- Możliwość rezerwowania zrealizowanych bonów.
Rozwiązanie zostało oparte na architekturze zorientowanej na usługi (SOA) z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii, frameworków i otwartych standardów działania systemu.
Powstały system posiadał niezbędną funkcjonalność do zachęcania odwiedzających do kupowania towarów za pomocą systemu kart Payback (system nagród), zbierania punktów i wymieniania ich na zniżki w sklepach podczas dokonywania zakupów, mile (na usługi transportowe), bony lub prezenty w zależności od usług/towarów oferowanych przez sklep internetowy partnera lojalnościowego. W porównaniu z początkowym projektem, zaktualizowane rozwiązanie dostarczone przez SaM Solutions oferowało wiele nowych opcji wymiany, łatwiejszy dostęp do ustawień programu lojalnościowego i większą wartość biznesową.
Aby zapewnić jakość produktu, SaM Solutions zaangażował doświadczonych inżynierów QA. Dzięki wysokiej wydajności i dobrze dostosowanemu procesowi rozwoju i testowania, w ciągu pierwszych 9 lat pracy nad stworzeniem tego produktu, przetworzono ponad 15 tysięcy wydań. Każdy test przygotowany przez inżynierów przeszedł krytyczną analizę opartą na zasadzie 4 oczu, zapewniając wysoką jakość tych testów, a tym samym podnosząc jakość samego produktu. Tricentis Tosca Testsuite zostało wykorzystane nie tylko do zarządzania testami i danymi testowymi, ale także do automatyzacji testów. Dzięki temu od 50 do 100% (w zależności od modułów funkcjonalnych) ręcznych przypadków testowych zostało zautomatyzowanych, co poprawiło wydajność procesu testowania. Dzięki wdrożeniu regularnych testów regresyjnych możliwe było zapewnienie niezawodnej jakości produktu. Obecnie wolumen testów regresyjnych osiągnął liczbę ponad czterech tysięcy testów.
Współpraca między SaM Solutions i Loyalty Partner Solutions opierała się na zwinnych zasadach rozwoju oprogramowania i kontroli jakości. Metodologia ta wymagała bardzo wydajnej interakcji między zespołami. Jednocześnie oba zespoły pracowały nad ograniczeniem biurokracji poprzez ścisłe przestrzeganie kilku podstawowych zasad.
Powstałe w ten sposób procesy rozwoju oprogramowania i zapewniania jakości były elastyczne i lekkie. Partnerzy pracowali zgodnie z modelem SCRUM, który podkreślał kluczowe znaczenie komunikacji między członkami zespołu w trakcie trwania projektu. Zespoły ds. rozwoju i kontroli jakości były samoorganizujące się w zakresie zadań technicznych, a działające oprogramowanie było wydawane co dwa tygodnie. Rezultatem była zwiększona produktywność, przejrzystość rozwoju oprogramowania, wysoka jakość wydanych wersji produktu i wysoka satysfakcja wszystkich członków projektu.
Technologie
Język: Java
RDBMS: Oracle 10.2
Platforma: Windows
Narzędzia CASE: Magic Draw
System śledzenia błędów: Jira
Narzędzia automatyzacji: Tricentis Tosca Testsuite
Kontrola wersji: SVN
Inne technologie: J2SE 6.0, J2EE 1.5(Web), Oracle, ant, Maven, Spring, Hibernate, JPA, EJB, Coremedia, Eclipse, IDEA, WebWork, Bea Weblogic 10, Jira, Wiki, HTTP, HTML, CSS, JSP, XML, XSLT SSL
Sukces
Decydując się na współpracę z SaM Solutions jako dostawcą usług rozwoju oprogramowania offshore, firma LPS mogła skorzystać z najwyższej jakości i niezawodności usług rozwoju oprogramowania oferowanych przez SaM i znacznie poprawić wydajność procesu rozwoju oprogramowania. SaM Solutions wykorzystał swoje najlepsze praktyki zgromadzone w ciągu 20 lat swojej historii. Produkt dostarczony przez SaM Solutions pomógł LPS potwierdzić swoją pozycję wiodącego dostawcy oprogramowania LMS i pozwolił setkom partnerów i milionom użytkowników sprzedawać i kupować bardziej efektywnie.